Søvnpolitik

I Vesterbro Børnegård tilbydes børn fra 0-3 år søvn som en fast rutine. Børn der er over 3 år tilbydes en lur eller et hvil, hvis det af det pædagogiske personale vurderes nødvendigt i forhold til barnets fremmøde, udvikling og deltagelse i aktiviteter.

Vi har ikke noget krybberum, så som udgangspunkt sover alle vuggestuebørn i vores dejlige sal i små lave senge. Dog sover de yngste, i en krybbebarnevogn.

Vi følger så vidt muligt barnets sovemønster, men vænner gradvist barnet til at sove i det samme tidsrum, som de andre børn. Vi vægter, at barnet sover i det omfang, det har brug for og vækker derfor ikke barnet. Ved uhensigtsmæssige søvnrytmer i enten dagtilbud eller hjemmet samarbejder vi med forældre med henblik på at hjælpe så barnet kan få en god søvnrytme.